5 طرح بزرگ راهسازي در استان یزد با جديت در حال اجراست . 

ابركوه ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مدير كل راه و ترابري استان يزد گفت : 5 طرح بزرگ راهسازي در استان با جديت در حال اجراست .
غلامرضا رضايي گفت : يكي از پروژه هاي مهم در استان كنار گذر حلقوي اردكان ـ ميبد مي باشد كه داراي دو كنار گذر شرقي و غربي مي باشد كه يك باند از كنار گذر غربي آن ساخته شده است و عمليات اجرايي باند ديگر نيز در حال انجام مي باشد. وي افزود : گرچه يك باند از كنار گذر غربي نيز در حال حاضر زير عبور ترافيك قرار گرفته ولي نظر بر اين است تا قطعات 3 و 4 كنار گذر شرقي كه در حدود 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد به صورت يكجا به بهره برداري برسد و زير عبور برود .
رضايي افزود : پروژه مهم ديگري كه در استان در حال اجرا مي باشد بخشي از بزرگراه محور ـ يزدـ شيراز در محور تفت ـ سورمق است كه اين پروژه با 150 كيلومتر طول از پيشرفت فيزيكي قابل توجهي برخوردار است و سال قبل 60 كيلومتر از باند دوم زير عبور رفته است .
به گفته وي سه پيمانكار در چهار قطعه از مسير ذكر شده در حال كار هستند كه اميدواريم بخشهاي قابل ملاحظه اي از اين پروژه در سال جاري و مابقي آن نيز تدريجا طي دو سال آتي به بهره برداري برسد.
مدير كل راه و ترابري استان ادامه داد : از ديگر پروژه هايي كه مي توان مهم و با اهميت ذكر كرد ساخت كنار گذر شهرهاي زارچ ـ اشكذر مي باشد كه در دو فاز پيش بيني شده است فاز اول در دو باند به طول 15 كيلومتر كه جمعا به 30 كيلومتر مي رسد كه از پل الغدير شروع و در محور يزد ـ طبس به پايان مي رسد.
به گفته وي قرار داد اين فاز با پيمانكار منعقد شده و در سال گذشته در حدود 5 ميليارد تومان هزينه شده و در سال جاري نيز 4 ميليارد تومان هزينه در اين خصوص در نظر گرفته شده است و با توجه به قرار داد با پيمانكار در مجموع عمليات زير سازي حدود 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
رضايي خاطر نشان كرد : از ديگر پروژه هاي مهم استان كه در زمينه سفر هيات دولت و مقام معظم رهبري به يزد بوده است احداث باند دوم بزرگراه يزدـ بافق به طول 100 كيلومتر مي باشد كه عمليات اجرايي آن با تخصيص اعتبار 7 ميليارد تومان در سال گذشته شروع شده است و در سال جاري نيز مبلغ 5 ميليارد تومان تامين اعتبار شده كه اميدواريم تا سال آينده بخشي از بزرگراه تا فهرج زير عبور ترافيك قرار گيرد و بخش اعظم از راه مذكور در صورت تخصيصي اعتبار كافي با جديت اجرا خواهد شد. وي پيشرفت اين بخش از راه مذكور را كه در حال اجرا مي باشد حدود 30 درصد اعلام كرد .
مدير كل راه و ترابري استان در پايان به پروژه احداث راه اصل بهاباد ـ نايبند ـ دربند اشاره كرد و گفت : اين راه نيز از محورهاي مهم مي باشد . و اين راه در مجموع به طول 100 كيلومتر مي باشد كه تاكنون مبلغ 4 ميليارد تومان هزينه شده است به طوري كه عمليات زير سازي كل پروژه در 3 قطعه توسط پيمانكاران در دست اجرا مي باشد و در مجموع اين پروژه داراي 25 درصد پيشرفت فيزيكي است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا